(巻十九)省略がきいて明るい烏瓜(藪ノ内君代)

イメージ 1

8月30日木曜日

今朝は常磐線京浜東北線が停まり7時前にもかかわらず混雑しました。
原因は急病人の救護と人身事故で、“ご迷惑をお掛けします。”と謝りながらも(俺のせいでもなければ、直接的にJR東日本のせいでもないよ!)と自信に満ち満ちた謝罪の放送でした。自信に満ち満ちているものだから何回も放送していました。
午後は姐さんと一緒にお役所に参り偉い人同士の会見のセッティングをお願いした。
姐さんは“秘書”と云う方の礼儀正しくそつのない応接に痛く感動されていました。姐さんが今までに接触してきたこのお役所の方々とはかなりちがっていると受け止めておりました。

夕立や樹下石上の小役人(小林一茶)

親分とその配下の方々が小生の退社に際し慰労会を設けて下さるそうです。お礼のメールを打ちましたが、

“小役人当時の悪事にもかかわらず、気に障った発言が多かったにも多かったにもかかわらず、ほとんど役に立たなかったにもかかわらず、私のような者に御厚情を賜り本当にありがたく思っております。”とまとめました。

写真は姐さんとの外出の際に“ゆりかもめ”の車窓から一撮したもので国際展示場駅青海駅の間で撮りました。細君以外の女の人と道行き致したのは何十年ぶりでしたので何となくウキウキした暑い日の午後でございました。

今日のコチコチ読書は読みかけていた

After running with the bulls, time to rethink investments - by Tara Siegel Bernard August 24, 2018 投資再検討

で、今日で読み終わりました。株高の終焉と暴落に対しての防御方法、特に株式の保有率の話でした。
面白く読んだのは以下のパラグラフです。間違って理解したのかもしれませんが、暴落から回復までは6ヶ月から9ヶ月、長くても1年と見込んでいると云うことでしょうか。

MOVE TO CASH AS NEEDED
If you have an imminent need for cash but your money is tied up in stocks, now might be a good time to shift into something conservative, particularly if the need is likely to arise in five years or less. If you expect to buy a home in that time, you’ll need all that money at once. If you’re paying a tuition bill, you’ll probably only need a quarter of your savings a year over four years.
“The more concentrated the outflow, the more important it is not to have your money at risk to satisfy near-term goals,” Mr. Bellfy said.
Retirees and people on the cusp of retirement have the most to lose if the markets come tumbling down. In such circumstances, keeping a year’s worth of basic living expenses in cash may be helpful as a long-term strategy. It can keep retirees from locking in losses by having to sell investments when they are down.
Alex Doll, president of Anfield Wealth Management, said he suggests that retirees determine how much they need to cover expenses for the next six to nine months, and how much would come from their portfolio to augment other income, like Social Security or a pension. This usually amounts to about 2 percent of a portfolio, which Mr. Doll said is generally not enough to derail a larger retirement strategy.