(巻二十二)どこまでも夫を疑い氷雨降る(羽渕順子)

イメージ 1

5月5日日曜日 

そういう意味では細君に心配をかけず、細君の心配もしなかった。

そのが朝日俳壇に印をつけて持ってきた。

巣立して巣箱の穴の残りけり(古厩林生)

選ぶ句に意外性がないねぇ。

昨晩の酢飯を納豆と海苔で頂いたが、結構美味しくいただけました。
今日も床屋へ行くのを見送って昼寝をした。
宅配便のピックアップもありました。

膨らませる材料はありませんなあ。



Why do people fall for fake news? - by Gordon Pennycook & David Rand - NYT Jan. 22, 2019 虚偽報道になぜ騙されるのか、

を読み終わりました。記事に以下があり、

It consists of questions with intuitively compelling but incorrect answers, which can be easily shown to be wrong with a modicum of reasoning. (For example: “If you're running a race and you pass the person in second place, what place are you in? If you're not thinking you might say “first place,” when of course the answer is second place.)
We found that people who engaged in more reflective reasoning were better at telling true from false, regardless of whether the headlines aligned with their political views.

あたしゃ熟考しないタイプのようでした。